פייסבוק כרשת חברתית-עסקית
כולנו מכירים את הרשת החברתית הגדולה "פייסבוק" (facebook) שכן זוהי הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם המונה יותר מ-600 מיליון חברים מרחבי העולם מתוכם כ-3 מיליון מישראל שלנו. גם אם איננו חברים ברשת הפייסבוק – יש לנו משפחה, חברים ומכרים שונים אשר כן חברים בה.
אמנם, רשת הפייסבוק החלה וביססה עצמתה כרשת חברתית אך עם השנים הפכה לשמש גם כפלטפורמה עוצמתית לבעלי עסקים. כרשת חברתית-עסקית פייסבוק משמשת ככלי פרסום, שיווק ומיתוג לעסקים קטנים כגדולים. אך חשוב לזכור כי כשמה כן היא- רשת חברתית-עסקית, כלומר, הפרסום, השיווק והמיתוג נעשים בעזרת יצירת קשרים.
על מנת שנוכל ליצור קשרים שונים אשר בהמשך יובילו לשיווק העסק ולגיוס לקוחות- ראשית כל עלינו שיכירו אותנו ואת העסק שלנו ולמתג עצמנו - ואת זאת אנו יכולים לעשות בחינם.
שיווק חינם לעסק בפייסבוק
שלב ראשון: הקמת עמוד עסקי. פייסבוק מאפשר הקמת עמוד עסקי בסיסי לגמרי בחינם. להקמת העמוד העסקי יתרונות רבים! ביניהם: חשיפה לקהל רחב יותר לקוחות פוטנציאליים, הענקת מידע על העסק- הן בכתיבת טיפים ובכתיבת מאמרים, יצירת אינטראקציה אישית עם המתעניינים בעסק, הבנה ממוקדת לעניין החברים במידע המפורסם בעמוד בעזרת כלים סטטיסטיים אשר מובנים בעמוד, חשיפת התכנים בעמוד גם למי שאינו חבר בפייסבוק (שלא כמו בפרופיל אישי בפייסבוק!) ואף קידומו בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש ועוד.
אז איך מקימים עמוד עסקי בפייסבוק? ומה זה כולל? בתור התחלה- הקמת עמוד עסקי כוללת כמובן יצירת עמוד בהתאם לקטגוריה המתאימה לו (לדוגמא- עסק מקומי/ שירותים לעסקים/ שיווק מוצרים ועוד), הענקת שם לעמוד אשר יהווה שם ייצוגי לעסק, העלאת תמונת פרופיל מייצגת (כגון לוגו העסק/ תמונת פרופיל של בעל העסק / תמונה מייצגת למוצרים או שירותי העסק) והעלאת תכנים הרלוונטיים לתחום העסק ומידע על העסק עצמו.
בנוסף- ניתן להטמיע אפליקציות ולהוסיף לשוניות שונות אשר יעניקו לעמוד העסקי מראה של מעין מיני אתר בתוך הפייסבוק- לדוגמא: לשונית ברוכים הבאים, אודות בעל העסק, אודות מוצרי/שירותי העסק ועוד (ישנן אפליקציות חינמיות וישנן בתשלום).
שלב שני: פרסום העמוד העסקי ותכניו. פרסום העמוד העסקי בחינם נעשה על ידי הצטרפות לקבוצות שונות אשר מאפשרות לבעלי עסקים לפרסם מידע על העסק.
שלב שלישי: יצירת קשרים חברתיים-עסקיים. כאשר אנו מצטרפים לקבוצות שונות חשוב כמובן להצטרף גם לקבוצות המאפשרות פרסום לעסק וגם להצטרף לקבוצות בעלות תחומי עניין הרלוונטיים לתחום העיסוק שלנו. לאחר שהצטרפנו לקבוצות והתחלנו לפרסם נתחיל גם להגיב על פרסומים של בעלי עסקים אחרים, נפרגן, ניזום הצעות חברות ושיתופי פעולה.
שלב רביעי: תחזוקה וניהול שוטף של העמוד העסקי. לאחר שכבר הקמנו עמוד עסקי, פרסמנו את העסק, יצרנו קשרים ושיתופי פעולה- חשוב מאוד לשמור על תחזוקה וניהול שוטף לעמוד העסקי בכדי לשמור על נוכחות אינטרנטית ועניין בעסק לאורך זמן!
לסיכום
כפי שראינו במאמר זה, הפייסבוק משמש כפלטפורמה עסקית עוצמתית ומאפשרת לבעלי עסקים לשווק חינם את העסק שלהם! השיווק האפקטיבי ביותר הינו על ידי הקמת עמוד עסקי בפייסבוק אשר הינו בעלת יתרונות רבים אך גם בעזרת פרסום קישורים למאמרים באתר העסק ובבלוג האישי-עסקי שלנו.
אם גם אתם בעלי עסק הצטרפו עוד היום לקהילת בעלי העסקים בפייסבוק והתחילו לפרסם, לשווק ולמתג את העסק שלכם בעזרת הקמת עמוד עסקי.
בהצלחה.
אור- נט : שיווק אפקטיבי וחסכוני לעסקים קטנים ברשת